Contact
Stichting Service Logistics Forum
info@servicelogisticsforum.nl
Record opbrengst nieuw SLF-concept
Het SLF café, onze eigen online ontmoetingsplek, heeft het afgelopen jaar een record omzet geboekt. Niet letterlijk, in geld natuurlijk, maar in verbinding en saamhorigheid. Het overgrote deel van de SLF deelnemers hebben we in het afgelopen jaar in het SLF café gezien en gesproken. Deze ontmoetingen leverde mooie, soms onverwachte gesprekken en nieuwe connecties op. Precies de bedoeling van dit laagdrempelige initiatief van het SLF.
In het begin was het SLF café vooral gericht op het introduceren van het platform. We hebben alle SLF deelnemers uitgenodigd voor een rondleiding en daarmee de werking en de unieke kanten van dit platform laten zien. Iedereen die op de uitnodiging in ging was, zonder uitzondering, positief over de opzet, inrichting en nieuwe mogelijkheden. 'As close as we can get to live meetings'. Naast de positieve feedback kregen we ook suggesties over het geven van meer inhoud aan het concept. Op basis van deze terugkoppelingen zijn we gaan experimenteren met verschillende soorten inhoudelijke sessies. Dit alles náást het wekelijkse ontmoetingsmoment op donderdag van 16.00 tot 16.30. Het werd een gevarieerd pallet aan interactieve opties, waarbij we steeds een stapje verder kwamen in onze zoektocht naar de ideale opzet. Hieronder een chronologisch overzicht van de georganiseerde events.
Met het introduceren van het SLF café en het experimenteren namen we risico's. Samen met de presentatoren deden we tijdens de voorbereidingen en de events zelf kleine en grotere ontdekkingen. De een succesvoller dan de ander. Zo hebben we geworsteld met haperende techniek en deden we regelmatig een beroep op de flexibiliteit en creativiteit van presentatoren. Het is fantastisch dat er zoveel SLF deelnemers zijn die open staan voor nieuwe concepten en die van harte willen meewerken en meedenken. Vanaf deze plek en graag nogmaals een groot compliment voor de tijd en moeite die iedereen nam om er samen een succes van te maken. Ook leuk was de persoonlijke aandacht die we kregen voor onze issues van de makers van het platform in Duitsland. Want niet alleen waren wij bezig met het ontdekken van het platform, zij waren bezig met het door ontwikkelen en konden onze feedback gebruiken.
Het SLF beschouwt het SLF café als een groot succes. Wij hebben ervan en ermee geleerd, betrokkenheid bij SLF deelnemers ervaren, kennis opgedaan over het wel en wee bij SLF organisaties én plezier gehad. Voor de SLF deelnemers zelf heeft het SLF café de mogelijkheid geboden om effectief te netwerken. Zo zijn er deelnemers die kennis hebben gemaakt in het café met andere deelnemers en bestuursleden, die waardevolle informatie uitgewisseld hebben over actuele vraagstukken en ten minste één zakelijke transactie tussen 2 SLF deelnemers is via het café tot stand gekomen.
Met ingang van 2022 zal het SLF café maandelijks in plaats van wekelijks bemand gaan worden. We zullen hier een ritme voor vinden en iedereen via de gebruikelijke manier uitnodigen. Daarnaast zorgen we dat we steeds een actueel thema op de kaart zetten of een bijdrage van een SLF deelnemer. Op die manier gaat kennisuitwisseling en netwerken ook digitaal in ons SLF café weer hand in hand. Het blijft mogelijk om 'rondleidingen' in het SLF café aan te vragen voor diegene die nog niet eerder langs geweest zijn. Als laatste zullen we zo nu en dan en in overleg met presentatoren het SLF café inzetten als aanvulling op webinars of andere kennissessies.
We hopen u in 2022 regelmatig te tegen het digitale lijf te lopen in ons eigen SLF café !
Voor meer informatie over de SLF café programmering neem contact op via info@servicelogisticsforum.nl