Service Logistics Forum

2016 1 Fieldtrip Wehkamp

Het SLF organiseert een speciale SLF fieldtrip naar het DC van Wehkamp in Zwolle. Het nieuwe, hypermoderne centrum is in het najaar van 2015 door niemand minder dan koning Willem Alexander geopend. Bestellingen via Wehkamp.nl staan binnen dertig minuten klaar staan voor verzending en worden nog dezelfde dag thuisbezorgd. Als stystem integrator en leverancier van het geautomatiseerde magazijnsysteem is Knapp een belangrijke partner van Wehkamp.

Donderdag 18 februari 2016

13.00 – 17.00

Paderbornstraat 21, 8028 NB Zwolle

 

Samenvatting themabijeenkomst:

 

Afgelopen donderdag, 18 februari 2016, vond de aftrap van het SLF-jaar plaats in Zwolle. Trots, omdat het SLF welkom was bij het gloednieuwe DC van Wehkamp. Een hypermodern centrum waar pas sinds een week 'sameday' leveringen de deur uitgaan. voor 12.00 besteld is vanavond nog in huis! staat nu op de site van Wehkamp.

Hoe doen ze dat logistiek gezien? Wat is het geheim van supersnelle leveringen door heel Nederland?

Knapp speelt een belangrijke rol in het realiseren van deze belofte. Wehkamp koos bij de bouw van hun nieuwe DC voor Knapp als totaal leverancier. Zoveel mogelijk onderbrengen bij dezelfde leverancier zodat het bij onderhoud en reparatie geen vingerwijzen naar de ander wordt, dat was waar Wehkamp voor koos. De installatie en alle diensten die Knapp geleverd heeft zijn indrukwekkend. In het DC werken relatief weinig mensen en is er heel veel geautomatiseerd. Overal rollen en vliegen goederen en pakketjes.

Andries van Daalen, Program Director Wehkamp, legde uit dat Wehkamp veel aandacht heeft gehad voor toekomstbestendigheid. Duurzaamheid (mn via het BREAAM certificaat, zonne-energie en heemtuin), uitbreidingsmogelijkheden (zowel inpandig als buiten) en snelheid van leveren (als eerste met sameday delivery) illustreren dit. Per jaar worden er nu 34 miljoen orderlines verwerkt, maar dit zal toenemen tot 72 miljoen. Retourreductie is voor Wehkamp de grootste uitdaging.

Rene Wolters, Managing Director KNAPP Benelux, gaf een toelichting op de systemen van KNAPP, de samenwerking met Wehkamp en de geimplementeerde servicestrategie. Met een 'in-house' team wordt voor een belangrijk deel de service geboden aan de lopende operatie.

 

 

 

 

 

Programma 
13.00    Reception of participants
13.30    Opening Ben Gräve, SLF
13.45    Introduction and overview of the new DC, Andries van Daalen, program director Wehkamp
14.30    Guided tour
15.30    Tea break
15.45    Customer service @Wehkamp ‘Imagine a serious breakdown at 23.00 hrs?’, René Wolters, Managing Director KNAPP Benelux BV
16.45    Discussion
17.00    Networking drinks

 

Trots op onze

SLF Deelnemers