Contact
Stichting Service Logistics Forum
info@servicelogisticsforum.nl
Een ander servicebureau neemt de financiële administratie van het SLF op zich.
Met ingang van 1 januari 2023 wordt SBB in Almere de supportpartner van het SLF. SBB neemt de uitvoering van de financiële administratie voor haar rekening. SBB wordt niet verantwoordelijk voor de contacten met deelnemers, niet verantwoordelijk voor de SLF events noch voor het management van het SLF. De impact voor SLF deelnemers van deze wijziging is beperkt. De factuur met de jaarbijdrage stuurt SBB, net als alle jaren, in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar. Wel veranderen de contactgegevens. Alle communicatie met betrekking tot facturen en betalingen gaan vanaf 1 januari via het nieuwe emailadres: finance@servicelogisticsforum.nl. Het postadres van het SLF wordt Transistorstraat 71M, 1322 CK Almere.
Het is logisch om te vragen waarom het SLF deze verhuizing onderneemt. Het eenvoudige antwoord is, betere toekomstbestendigheid. Door de financiële administratie los te halen van de andere backoffice werkzaamheden ontstaat meer duidelijkheid over de behoefte aan extern support. Het SFL kiest bij SBB voor een beter passend boekhoudprogramma waarmee enerzijds de flexibiliteit toeneemt en anderzijds de kosten beperkt blijven. De backoffice partner waar het SLF tot dit jaar mee samenwerkte had ingrijpende IT aanpassingen doorgevoerd die voor het SLF resulteerde in een enorme kostenstijging. Zonder ingrijpen zou dit tot een forse toename van de jaarbijdrage komend jaar voor de SLF deelnemers leiden.
Toekomstbestendigheid is meer dan alleen kostenbeperkende maatregelen nemen. Een duidelijk beeld van waarde toevoegende activiteiten en een goede organisatie daarvan is een ander aspect. Het onderhouden van contact met de SLF deelnemers en het organiseren van inhoudelijke events zijn kernactiviteiten van het SLF. Het bestuur en management kiezen er bewust voor om deze werkzaamheden niet uit te besteden. Sterker nog, het SLF wil deze taken komend jaar zelf nog beter organiseren. Aan het eind van dit jaar evalueert het SLF de organisatorische veranderingen die vorig jaar ingezet zijn. Op basis van de uitkomsten maakt het SLF duidelijke keuzes en een helder beleid. Zo werkt het SLF aan de toekomstbestendigheid van het netwerk. Geheel in stijl met het jaarthema 'towards green and resilient service supply chains' waarbij resilient voor het SLF zelf dus als toekomstbestendig vertaald kan worden.