Contact
Stichting Service Logistics Forum
info@servicelogisticsforum.nl
Een k(l)eurig bedrijfsbezoek
De kans is groot dat u nog nooit gehoord heeft van Ter Laak Orchids. Als service logistiek professionals is het tijd daar verandering in te brengen. Ter Laak is één van de grootste orchideeënkwekerijen ter wereld. Het bedrijf straalt enthousiasme uit en beschikt over een innovatiekracht waar iedere service logistieke professional van onder de indruk zal zijn. Tijdens de fieldtrip wordt u ontvangen in het inspiratiecentrum dat onderdeel uitmaakt van de kwekerij. De corebusiness van Ter Laak, het kweekproces, kent een aantal specifieke uitdagingen. Met name timing en fysieke condities zijn factoren die kenmerkend zijn. Hoe beter een kweker in staat is om deze factoren te managen, hoe beter het proces verloopt. De concurrentie en de wereldwijde afzetmarkt hebben innovatie en procesbeheersing hoog op de agenda gezet. En met succes. Het heeft Ter Laak tot een wereldspeler gemaakt. Een positie die ze graag willen behouden. Waar investeert Ter Laak in? Met welk doel? En wat zijn de succesfactoren?
Vanwege de kwetsbaarheid van het groeiproces en de systemen worden de deuren van Ter Laak niet vaak opgesteld voor rondleidingen. Het SLF is dan ook bijzonder trots dat het gelukt is om u een kijkje in de keuken van dit kleurige bedrijf te geven. Waar tijdens de fieldtrip vooral op ingezoomd wordt zijn de keuzes die Ter Laak gemaakt heeft op het gebied van duurzame mechanisering en automatisering. Innovaties met als doel energie- en watersparend te zijn. De belangrijke service logistieke invalshoek daarbij is, het verzamelen van data om deze installaties te monitoren en uptime te garanderen. De dataverzameling volgt alle groeistappen. Hierdoor maakt Ter Laak track&trace van stek tot klant helemaal waar.
Kortom onbekend maakt misschien onbemind, maar in dit geval is een bezoek aan Ter Laak een ware eye opener voor de service logistieke professional, zoals u.