Deelnemer login
Home Summit Programma Summit

Aanmeldknop

Keuzehulp button

Voor de laatste informatie over de Service Logistics Summit download u de SLF app. De SLF app is te vinden via de App Store of Google Play Store onder de naam 'SLF'

Tijdens de Service Logistics Summit 2018 presenteert het SLF een gevarieerd programma waar bedrijven uit verschillende sectoren en met verschillende omvang een rol spelen. Ook kennisinstellingen nemen het podium om te laten zien waar hun toegepaste onderzoek zich op richt.

Het programma van de Service Logistics Summit 2018 is als volgt opgezet:

Programma Summit 2018 v2
 

Mark Bergkotte, Head of Delivery Operations - Business Line Mature Products & Services bij ASML, Doing obvious & simple things better

 

Het programma in detail

09.00 - Aanvang

09.00 - De Service Logistics Summit 2018 opent op locatie. U maakt een keuze uit een van de bedrijven die haar deuren voor u opent.
Na ontvangst informeert uw gastheer u over zijn bedrijf. Hij leidt u rond en gaat met u in gesprek over actuele service logistieke thema's in zijn business. Na afloop sluit u gezamenlijk af en vertrekt op eigen gelegenheid richting DokH2O. 

 Field Trip 1 Gazelle, Dieren| Field Trip 2  Voskamp Groep, Almelo| Field Trip 3  Van Raam, Varsseveld / Field Trip 4  Bronkhorst Hi Tech, Ruurlo 

12.00 - Lunch

Charles Groenhuijsen13.00 - Charles Groenhuijsen, bekend als correspondent van het NOS journaal, opent de Summit plenair. Als inspirator en navigator neemt hij u mee gedurende de middag. 

Mark Bergkotte13.30 - Mark Bergkotte, Head of Delivery Operations - Business Line Mature Products & Services bij ASML, laat zien hoe ASML een waardevol businessmodel heeft gebouwd rond de duizenden machines die ASML aan klanten geleverd heeft. 

 

Carlo Godschalk14.00 - Carlo Godschalk, Managing Director Service Logistics EMEA bij DHL neemt u mee in het verhaal over de ontwikkelingen in businessmodellen waar DHL bij betrokken is en hoe zij omgaan met nieuwe modellen. 

14.30 - Inspiratiesessies

14.40 - In de eerste ronde inspiratiesessies maakt u een keuze uit de presentaties van geselecteerde sprekers en bedrijven. Bent u geïnteresseerd in recent wetenschappelijk onderzoek mbt energietransitie, aanpassingen in businessmodellen door data analyse, of blockchain? Jong talent volgt een bijzonder programma o.l.v. Charles Groenhuijsen.

Inspiratiesessie 1 Teleplan | Inspiratiesessie 2  DHL & IBM| Inspiratiesessie 3 Rijks Universiteit Groningen

15.30 - In de tweede ronde inspiratiesessies maakt u opnieuw een keuze uit de presentaties van geselecteerde sprekers en bedrijven. Jong talent vervolgt het bijzondere programma o.l.v. Charles Groenhuijsen.

Inspiratiesessie 4  Districon| Inspiratiesessie 5 Voskamp Groep | Inspiratiesessie 6  CQM & TU/e

16.30 - Plenair slot

SLF afstudeerprijs 2017 compilatie16.30 - De afsluiting start met de SLF Afstudeerprijs pitch. De 2 genomineerden voor de SLF Afstudeerprijs nemen het tegen elkaar op in een laatste krachtsinspanning. Wie kan in 5 minuten zijn onderzoek en resultaten het beste neerzetten?

Daarna ruimte voor het Innovatie Debat. Het SLF heeft onderzoek gedaan naar de topics rondom innovaties, de kansen en de bedreigingen. Niet alleen de uitkomsten maar vooral het vervolg hierop wordt met u besproken. 

Ondertussen heeft de jury de balans opgemaakt en is het tijd om de winnaar van de SLF Afstudeerprijs bekend te maken en over te gaan tot de SLF Afstudeerprijs uitreiking.  

17.00 - Borrel 

18.00 - Aansluitend Finger-Food Dinner tot 20.30


Fieldtrip 1 - Gazelle, Dieren

Met een netwerk van meer dan 900 dealers heeft Gazelle als marktleider een unieke verkooppositie, waarbij de service die aan consumenten wordt verleend van groot belang is. Niet alleen de traditionele fiets, maar zeker de opkomende e-bike, vraagt voor afstelling en goed onderhoud het betere vakmanschap. De dealer is daarvoor de uitgelezen plek. De fieldtrip naar Gazelle brengt ons naar het hypermoderne Innovation & Production Center, het kloppend hart van van de fabriek. Hier rollen jaarlijks meer dan 275.000 fietsen en e-bikes van de band. Na ontvangst zal directeur Operations & Supply Chain Gerco Oosterink in zijn welkomstwoord met ons nader in gaan op de ontwikkeling van de nieuwe fabriek en de verschillen tussen e-bikes en fietsen qua service en onderhoud. Als onderdeel van het door Gazelle gehanteerde service businessmodel met meer dan 900 dealers zal tevens het concept van Finance & Lease aan de orde komen. Na de ontvangst en welkom zullen we onder deskundige begeleiding de fabriek bezoeken, waaronder de langste lakstraat van de wereld, de voormontage, de wielmontage en de montage.

naar boven

Fieldtrip 2 - Voskamp Groep, Almelo

De Voskamp Groep is van een klein familiebedrijf handelend in ijzerwaren, uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf actief in de bouw, industrie en beveiliging. Met ruim 65 jaar ervaring en meer dan 450 medewerkers zetten wij ons elke dag in voor een optimale samenwerking met onze klanten om projecten tot een succes te smeden. De ontwikkeling van leverancier naar full service partner heeft zich in de achterliggende periode grotendeels voltrokken. De zogenaamde “Andere Wind” die nu waait voorziet in een nieuwe businessmodel met een betere waardepropositie door transitie van productverkoop naar conceptverkoop. Hoe eea in de praktijk van Voskamp doorwerkt zien we de 15e.

naar boven

Fieldtrip 3 Van Raam, Varsseveld

Van Raam was founded more than 100 years ago and started the focus on special bicycles in the ‘80’s. With an innovative design and the best service, we try to keep our position as world market leader. The uprising of electric bikes, green transport and new markets are very important for our growth. Our vision on the future is that everyone can participate with a Van Raam bicycle. 

naar boven

Fieldtrip 4 - Bronkhorst Hi Tech, Ruurlo

Bronkhorst offers highly accurate and reliable mass flow meters and controllers for liquids and gases. For over 35 years we have become leaders in the field of low flow fluidics handling technology. Our instruments are used for numerous applications in many different markets, i.e. laboratories, universities, system integrators, pilot plants and industrial production facilities. In addition to our standard product line, we also offer fully customized and innovative flow solutions for OEM-customers. By listening to our customers’ needs and demands, we keep adapting continuously to their requirements to maintain and  expand our 24/7 high quality after sales service.

naar boven

Jorg HerbarthInspiratiesessie 1Martine Kamphuis teleplaMartine van der Norgh van Gogh, Program Director Cisco EMEA bij Teleplan & Jorg Herbarth, Program Manager Value Recovery Solutions bij Teleplan, Circular Economy in Service Logistics

Teleplan is an industry leader in lifecycle care solutions for technology products including Mobile, Customer Premises Equipment and Value Recovery Solutions. We would like to discuss how Service Logistics oriented companies can add value for their customers around Circular Economy. Can we make Circularity a revenue driver?

naar boven

Marcel Thijssen.jpgJaap HazewinkelInspiratiesessie 2 - Jaap Hazewinkel, Manager of Worldwide Strategy Implementation at IBM & Marcel Thijssen Program Manager at DHL Supply Chain, How DHL and IBM developed a PoC blockchain application to support the export and import process for Service Parts.

IBM is in the business of supporting companies in the aftermarket service business. Until now, required parts for that service could not be managed by IBM in a consigned mode on an international scale. IBM, with the support of DHL, has been developing a solution to this problem using blockchain technology. In the session we will explain the concept, the strength of blockchain for the solution and the findings so far.

naar boven

Ruud TeunterInspiratiesessie 3Prof. Ruud Teunter, Rijks Universiteit Groningen, Optimal service stock for engineers & Wind farm logistics 

Veel service logistieke bedrijven hebben monteurs die op pad gaan met een set reservedelen (in hun auto). In het eerste deel van mijn presentatie bespreek ik een eenvoudige vuistregel om tot de optimale voorraad per monteur te komen. Vervolgens leg ik uit wat er anders is aan het bevoorraden van schepen die reparaties aan windmolens op zee uitvoeren. Daarbij ga ik ook breder in op aspecten van service logistiek op zee. 

naar boven

Inspiratiesessie 4 Victor Ponsioen- Victor Ponsioen, Manager Consultant bij Districon, Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges

Bedrijven beschikken over veel data. Steeds vaker wordt deze data vastgelegd in slimme systemen en wordt data omgezet naar bruikbare stuurinformatie. Er zijn inmiddels meerdere aanbieders op de markt die handige dashboards kunnen maken. Maar hoe verder als het dashboard is opgeleverd. Hoe gaan bedrijven om met het onderhoud van dashboards? En met de data en informatie? Inbedden in de eigen organisatie of zijn er partijen die van het onderhouden van stuurinformatie een nieuw businessmodel gaan maken? Een nieuwe strategische uitdaging!

naar boven

Maarten Wind Voskamp GroepJan Kraaijeveld SlimstockInspiratiesessie 5 - Maarten Wind, Purchaser bij Voskamp Groep & Jan Kraaijeveld, Sales & Business Development bij Slimstock, De kracht van Duurzaam veranderen

Voskamp heeft zich in de achterliggende periode omgevormd van leverancier naar full service partner. De zogenaamde “Andere Wind” die nu waait voorziet in een nieuwe businessmodel met een betere waardepropositie door transitie van productverkoop naar conceptverkoop. Als voorbeeld van de verbetering van processen en systemen wordt een praktijkcase van Slimstock bij de divisie Voskamp Bouw + Industrie behandeld.  

naar boven

Minou olde Keizer.pngcollin Drent.pngInspiratiesessie 6 - Minou Olde Keizer, Consultant bij CQM & Collin Drent, PhD student @ Eindhoven University of Technology Chair: Geert-Jan van Houtum, Eindhoven University of Technology, Future Service Logistics: You Better Start Now!

It is likely that users of technical equipment ask for even higher system availabilities than what is offered currently. The internet of things and other developments enable that predictive maintenance is applied and that faster solutions times are realized for the failures that will still occur. Decisions on when to act, which engineer to send, and which spare parts to send will be taken in newly established control towers where decision makers have access to all relevant actual data.

 In this session, first a vision on future service logistics and control towers will be given. We also discuss current best practices and challenges. Next, we look in more detail at a future service concept for advanced capital goods such as medical and printing equipment. We look in particular at a new way of service engineers planning.

naar boven

Aanmeldknop

Onze deelnemers